fys-test

dagen började med en välförtjänt sovmorgon och fortsatte med svenska och
räddningstjänst. vi hade fys-test på räddningstjänsten.
det var nog det jobbigaste jag gjort i hela mitt liv. fyfan!
jag grät, jag svettades, jag skrek, jag var så förbannad och jag vet inte allt!

ah, drygt var det iallafall.
eftersom jag inte har något att göra kan jag ju berätta hur det gick till.

grejen med det hela var att vi skulle få slut på luft och dra i reserven.
det började med att vi tog på oss luftpaketen, 25 kg på ryggen. sen hade
vi massa kläder på oss som inte gjorde det bättre.
vi skulle sen sprina upp och ner för spiraltrappor med en dunk med vatten två gånger.
efter det skulle vi upp igen och dra upp en smalslang och sen släppa ner den igen
sen skulle vi såga två minuter, slå med en stor hammare (vet inte vad den kallas?)
på ett däck i en minut. sen släpa truckpallar och dockor tills luften tog slut.

det är drygare än det låter! verkligen.. om någon gör det utan att tycka att
det var jobbigt måste den vara superman.

nu är jag för trött för att skriva mer. puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0